PROJEKT – FABRYKA KOMPETENCJI KLUCZOWYCH

PROJEKT – FABRYKA KOMPETENCJI KLUCZOWYCH
Zajęcia z programowania i kodowania z uwzględnieniem cyberprzestrzeni

W drugim semestrze roku szkolnego 2020/2021 kontynuowane były zajęcia z programowania i kodowania z uwzględnieniem cyberprzestrzeni. Zajęcia odbywały się zarówno w trybie stacjonarnie jak i nauczaniu zdalnym. Podczas zajęć uczniowie:

  1. Doskonalili umiejętności programowania w języku Scratch, podczas których tworzyli proste animacje, programowali proste historyjki oraz sterowali duszkiem.
  1. Również doskonalili swoje umiejętności w programie code.org
  1. Doskonalili umiejętności tworzenia strony internetowej w HTML-u, w ramach których opracowali stronę poświęconą tabletom graficznym i matematyce.

 

  1. Zajęcia z programowania robotów udało się poprowadzić w momencie powrotu uczniów do szkoły. Poprzez aplikację Jimu, zaczęli się z nim porozumiewać, wydając konkretne komendy do wykonania. Poprzez wykonywanie odpowiednich ćwiczeń w aplikacji Jimu, uczeń potrafił zaprogramować robota do wykonania najprostszych czynności.

H. Sołtys i W. Walczykowski